20 Temmuz 2017 Perşembe

Şanlıurfa ve Halfeti Gezisi

Güneşin ilk ışıklarıyla beraber otogar  önünde bekleyen otobüslerimize biniyoruz ve harekete geçiyoruz. Yorgunluktan otobüsün içerisinde uykuya dalıyoruz, gözümüzü açtığımızda  Şanlıurfa sınırına geldiğimizi fark ediyoruz bu arada yakıt ikmali için Petrol ofisine giriyoruz ve her otobüse bir turist rehberi biniyor ve rotamız Halfeti’ye doğru yöneliyor. Turist rehberimiz bize kısa kısa Halfeti’nin tarihi  hakkında bilgiler veriyor ve halfeti’ye varıyoruz. Halfeti sessiz şehir adıyla bilinen çok sakin ve sessiz bir ilçedir. Bizi ilk olarak tekne turu bekliyor. Yavaş yavaş teknelerimize biniyoruz ve turumuz başlıyor. İlk olarak batan camiyi ve Rum kaleyi görüyoruz tabi ki yol boyunca küçük küçük mağaraların güzel görünümünü , suyun sesi ve kokusunu, halfeti’nin o eşsiz manzarasıyla çok güzel bir  tekne turu haline geliyor. Tekrardan kıyıya yanaştığımızda güzel bir yemek yiyoruz ve tekrar yola koyuluyoruz. Sıradaki yer Hz. Eyüp peygamberin makamı oluyor. İnsan oraya ayak bastığı andan itibaren huzur dolmaya başlıyor. Şifalı olarak bilinen suda elimizi yüzümüzü yıkıyoruz ve birazda içiyoruz ve duamızı ediyoruz . Şimdide Balıklı göle gidiyoruz. Balıklı göle vardığımızda rehberimizin eşliğinde kısa bir tur atıyoruz ve bir saatlik serbest dolaşma iznimiz oluyor. Çok doğal ve güzel bir yapıya sahip olan Balıklı gölü gezmeye devam ediyoruz o kadar çok fotoğraf çekebilicek yer var ki ama ayrılma zamanımız geliyor ve ayrılmak zorunda kalıyoruz. Şimdi sırada sıra gecesi. Sıra gecesi tarihi  Şanlıurfa’ya özgü bir konakta gerçekleşiyor. Başlıyoruz gecemize  çok güzel türküler söyleniyor yeri geliyor duygulanıyoruz yeri geliyor eğleniyoruz. Güzelce yemeğimizi yedikten sonrada çiğ köfte yoğrulmaya başlanıyor ve çiğ köftemizi de yedikten sonra başlıyoruz halaya duruyoruz  çok iyi şekilde eğlendikten sonra artık Şanlıurfa’ya veda etme zamanımız geliyor ve hiç istemesekte veda ediyoruz .