31 Temmuz 2017 Pazartesi

Gezilen Ülke Almanya

Bir Almanya seyahatinden herkese merhaba , bu seferki gidişimde görüntü olarak değişik bir şey gözüme çarpmadı. Eve geldiğimde valizleri koyup

hızlıca çıkardıktan sonra ufak bir yorgunluk atmak için şehir turuna çıkıyoruz ve bir nargile kafeye oturuyoruz. Şimdi nargilenin esas yeri Türkiye olarak bilinir fakat bence Almanya nargile anlamında çok iyi. Türkiye’de olmayan yada varsa bile çok büyük marketlerde olan içecekler var. Naneli enerji içeceği, özel peynirler ve en önemlisi  tabi ki de çikolata bu alman çikolataları Türkiye’de olsa obezite oranı çok yükselirdi. Ertesi gün araba galerilerine bir gezi düzenliyoruz. Ağzım açık kalıyor içimden diyorum abi bunlar ne ya arabamı bu canavar mı? Mercedes Benz müzesine gidiyoruz ve bu müze yanlış hatırlamıyorsam sekiz katlı ve içerisinde bir arabanın girebileceği büyüklükte çok büyük bir asansör var. İlk katında yeni çıkan arabalar sergileniyorlar. İkinci katta yarış arabaları, üçüncü ve dördüncü katta eski arabalar sergileniyor, beşinci ve altıncı katta antika statüsündeki arabalar sergileniyor, yedinci ve sekizinci katta ise polis ambulans itfaiye vs. gibi kamu kuruluşları için üretilen eski arabalar sergileniyor. İnanın ki müze o kadar büyük ki dört saat boyunca geziyorum fakat içimde hala gezme isteği kalarak geri dönmek zorunda kalıyorum. Çıkışta açlığımızı gidermek için bir lokantaya gidiyoruz ve doyasıya yedikten sonra kaldığımız yerden devam ediyoruz. Çarşıya geldikten sonra alışveriş anlamında şunu çıkarıyoruz ilk önce Avrupa sonra Türkiye anlayışı geliyor, diyorlar ki tekstil konusunda Türkiye daha ucuz fakat bence hiç öyle değil ve mağaza anlamında daha geniş bir anlayışa sahiptir. Bu günlük gezimizin sonuna geldik ve eve dönüyoruz serinin devamı ikinci yazımda olacaktır.